ძალიან საინტერესო იდეები, თუ რა როლი ეკისრება თანამედროვე ტექნოლოგიურ ინსტრუმენტებს განათლებაში და რა როლი ეკისრება მასწავლებელს ამ გარემოში.
ჩვენ უნდა გვესმოდეს, რომ ტექნოლოგიური ინსტრუმენტების გამოყენებით ჩვენ ვიღებთ არა სკოლა+კომპიუტერები, არამედ სრულიად ახალ სკოლებს (whole new schools).
თუ სწავლა შეიცვლება მხოლოდ იმ მოსწავლეებისათვის, ვისთვისაც მისაწვდომია ტექნოლოგიები, ჩვენ უფრო გავზრდით სხვაობას მათ შორის ვისაც ”აქვს” და ”არ აქვს”. ტექნოლოგიები უნდა იყოს ყველგან და ისინი უნდა იყოს უჩინარი. ისინი მუდმივად უნდა იყვნენ მისაწვდომი და ეს პრობლემა არ უნდა არსებობდეს.
ეს ინსტრუმენტები საშუალებას გვაძლევენ ყგელას - მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც - ხუთი რამ ვაკეთოთ უფრო კარგად, ვიდრე ამას ვაკეთებდით: ვაწარმოოთ კვლევები, ვითანამშრომლოთ, შევქმნათ, წარმოვადგინოთ ნამუშევარი და გამოვიყენოთ ქსელები.
კვლევა - უნდა ვასწავლოთ მოსწავლეებს ეფექტიანად გამოიყენონ მათ ხელთ არსებული რესურსები და გახდნენ ინფორმაციის უფრო კრიტიკული მომხმარებლები.
თანამშრომლობა - ახალი ინსტრუმენტები საშუალებას გვაძლევენ ვითანამშრომლოთ მოსწავლეებთან და მასწავლებლებთან მთელ მსოფლიოში.
შექმნა - მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ ახალი ცოდნის შექმნა ტექნოლოგიური ინსტრუმენტების გამოყენებით.
პრეზენტაცია - დღეს სწავლის პროცესი არ არის დიალოგი მხოლოდ მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის. ეს უფრო ემსგავსება დიალოგს მოსწავლესა და მსოფლიოს შორის. სკოლები დიდი ხნის მანძილზე იყვნენ ”შავი ყუთები” მშობლებისათვის და თემისათვის. ახლა ჩვენ შეგვიძლია მოვიწვიოთ გარე სამყარო სკოლაში და ვაჩვენოთ მას ჩვენი მუშაობა.
ქსელი - მოსწავლეებმა უნდა აითვისონ ქსელური ტექნოლოგიები, რათა შეძლონ ურთიერთობა მსოფლიოსთან. მოსწავლეებს უნდა ვასწავლოთ, თუ როგორ შეიძლება ქსელების გამოყენება საკუთარი სწავლის გასაძლიერებლად.
როგორია მასწავლებლის როლი ახალ სკოლაში? პირველ რიგში უნდა ითქვას, რომ მასწავლებლის როლი გაცილებით დიდია, ვიდრე ოდესმე. ჩვენ აღარ ვართ ინფორმაციის წყარო, ვინაიდან მოსწავლეებს შეუძლიათ ინფორმაციის მიღება სხვა წყაროებიდანაც. ჩვენი მთავარი როლია - ვასწავლოთ მოსწავლეებს სიბრძნე.
05 June 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment