27 August 2008

ინტერვიუდან Thomas Friedman-თან

ტომას ფრიდმანი არის ავტორი წიგნისა "The World Is Flat" (მსოფლია ბრტყელია).
ამ წიგნში აღწერილია ის ტენდენციები, რომლებიც ”აბრტყელებენ” (ათანაბრებენ) 21 საუკუნეს და ამით საშუალებას აძლევენ ღარიბი ქვეყნების მოქალაქეებს კონკურენცია გაუწიონ განვითარებული ქვეყნების მოქალაქეებს, რაც ცოტა ხნის წინ თითქმის შეუძლებელი იყო.

Friedman: ჰუმანიტარული მეცნიერებები დღეს ისე მნიშვნელოვანია, როგორც არასოდეს. რა თქმა უნდა, მათემატიკის და მეცნიერების მნიშვნელობას არ ვუარვყობ. მაგრამ ძალიან მნიშვნელოვანია დღეს უნარი ხელოვნების, მეცნიერების, მუსიკისა და ლიტერატურის ინტეგრირების. სწორედ ამან შექმნა iPod რევოლუცია და Google.

ეს არის კომბინაცია მარცხენა და მარჯვენა ტვინისა. მარცხენა ტვინის აზროვნება - წესებზე-დაფუძნებული, წრფივი, SAT-ის სტილის აზროვნება. მარჯვენა ტვინის აზროვნება - არტისტიზმი, თანაგრძნობა, თხრობითი, სინთეზური.

ბავშვებს უნდა განუვითაროთ სინთეზირების უნარი, ვინაიდან მოთხოვნილება ასეთი აზროვნების ძალიან დიდია 21 საუკუნეში. ჩემი ერთი მეგობარი ამბობს, რომ ინტეგრაცია არის ახალი სპეციალობა. განზოგადების უნარი ძალიან მნიშვნელოვანია. თუ ადამიანს აქვს რენესანსური ხედვა სამყაროსი უფრო სავარაუდოა, რომ ის იქნება ინოვაციური.

ბავშვებს უნდა განუვითაროთ ნავიგაციის უნარები. მათ უნდა შეეძლოთ ნავიგაცია ინფორმაციის წყაროებში. ინტერნეტში უამრავი უსარგებლო და მცდარი ინფორმაციაა. მათ უნდა შეეძლოთ ინფორმაციაში ნავიგაციისას ერთდროულად ინფორმაციის შეფასება და რელევანტური ინფორმაციის გამორჩევა.

ბავშვებს ხშირად უნდა მივცეთ შესაძლებლობა, რომ მათ მოახდინონ სხვადასხვა ცოდნის, სხვადასხვა ინფორმაციის შერწყმა.

მსოფლიოში მთავარი ეკონომიკური კონკურენცია მიმდინარეობს არა სახელმწიფოებს შორის, არა კომპანიებს შორის, არამედ ჩვენსა და ჩვენს ფანტაზიას (წარმოსახვას) შორის. შემოქმედებითი ფანტაზიის უნარი არის გადამწყვეტი ადამიანის მომავლისათვის.

მარჯვენა ტვინის აზროვნება მჭიდრო კავშირშია კულტურულ ფესვებთან.
(ეს აზრი ძალიან მნიშვნელოვანია! ის ადასტურებს, რომ ეროვნულობა არამც თუ არ ეწინააღმდეგება გლობალურ პროცესებს, არამედ უდიდესი ძალაა გლობალურ კონკურენციაში. განათლება უნდა ეყრდნობოდეს ეროვნულობას, მაქსიმალურად უნდა ეყრდნობოდეს ერის კულტურულ ფესვებს. ეს უნდა გახდეს განათლების რეფორმის ქვაკუთხედი. რა თქმა უნდა ეს არ გამორიცხავს სხვა კულტურების გაცნობას. პირიქით, ეს დამატებითი მძლავრი ფაქტორია ბავშვების განვითარების. - ჯ. გ.)

No comments: