03 December 2009

სწრაფი ჩანაწერები - 3 დეკემბერი, 09

თითოეულ მოსწავლეს - ლეპტოპი (1:1 computing). ეს ინიციატივები სულ უფრო პოპულარული ხდება იმ ქვეყნებში, რომლებიც პასუხისმგებლობას გრძნობენ მომავალი თაობების წინაშე.

რა თქმა უნდა, ამ პროგრამების მიზანი არ არის მხოლოდ კომპიუტერების დარიგება მოსწავლეთათვის. გაცილებით მნიშვნელოვანია, რომ ორგანულად მოხდეს ამ ტექნოლოგიების ინტეგრირება სასწავლო პროცესში, რათა მოსწავლეებმა ეფექტიანად გამოიყენონ სწავლაში მათი პოტენციალი .

მოვიყვან მოკლე ციტატებს ამ თემასთან დაკავშირებული ერთ-ერთი კონფერენციის მასალებიდან:

- ამ პროგრამების წარმატებისათვის სკოლებში, პირველ რიგში საჭიროა პროგრამის რეალიზაციასთან დაკავშირებული კომუნიკაციის სტრატეგიების შემუშავება. სკოლის და სასკოლო თემის სუბიექტებს უნდა ავუხსნათ თუ რის გაკეთებას ვაპირებთ, როგორ და რატომ (ასეთი სტრატეგიები ჩვენი განათლების სისტემის რეფორმატორებსაც რომ შეემუშავებინათ, დღეს გაცილებით მდგრადი და ეფექტიანი იქნებოდა განათლების რეფორმა);

- რა სარგებელი მოაქვს პროგრამას მოსწავლეებისათვის და მასწავლებლებისათვის:
  • სწავლის ინდივიდუალიზაცია
  • სამართლიანი გარემო
  • ინფორმაციის წვდომა
  • კრეატულობა
  • ჩართულობა
  • ხალისით სწავლა
- ყველაზე მნიშვნელოვანი არის ის, რომ როცა კლასში თითოეულ მოსწავლეს აქვს საკუთარი ლეპტოპი, მასწავლებელი რწმუნდება, რომ საჭიროა მნიშვნელოვანი ცვლილებების შეტანა ტრადიციულ პრაქტიკაში. იცვლება ის თუ
  • როდის ვასწავლოთ
  • სად ვასწავლოთ
  • რა ვასწავლოთ
  • და რაც მთავარია - როგორ ვასწავლოთ
ფაქტიურად უნდა მოხდეს საკლასო პრაქტიკის ტრანსფორმაცია ანუ მოსწავლის სწავლის რეკონცეპტუალიზაცია. (ეს საკმაოდ რთული პროცესია, მაგრამ სწორედ ეს შეადგენს თანამედროვე განათლების რეფორმის არსს და არა გაუთავებელი მსჯელობა, თუ რა გამოცდები უნდა ჩააბარონ აბიტურიენტებმა, უნდა მოხდეს თუ არა მასწავლებლების ატესტაცია, სკოლების აკრედიტაცია, უფასოდ უნდა დაურიგდეთ მოსწავლეებს სახელმძღვანელოები, თუ რაიმე სხვა წესით . . .);

- მოსწავლეები მზად არიან გახდნენ ისტორიკოსები და არა უბრალოდ გაიზეპირონ ისტორიული ფაქტები;

- იმპერატივები, რომლებიც განაპირობენ განათლების ახალ ხედვას:
  • ეკონომიკური იმპერატივი
  • უნივერსალური განათლების მოდელი, რომელიც სულ უფრო არაადექვატური ხდება
  • განათლების გლობალიზაცია (თავისუფალი წვდომარესურსების, ექსპერტების და იდეების)
  • ციფრული ცხოვრების სტილი: მულტი-მოდალური, მულტი-წიგნიერი, მულტი-ამოცანებით - სწავლის ახალ მედიუმთან მუდმივი კავშირი
- იცვლება უნარების მოთხოვნა ბაზარზე.
ის უნარები, რომელთა სწავლა და შემდეგ ტესტებით შემოწმება არის ადვილი, ასევე ადვილად ექვემდებარება ავტომატიზაციას და კომპიუტერით შეცვლას.

- ჩვენ ყველამ გავიარეთ ის ეტაპი, როცა აქტიურად ვიყენებდით სხვადასხვა მასწავლ პროგრამებს და სასწავლო თამაშებს. პრაქტიკამ აჩვენა, რომ ეს არ მუშაობს;

- დღეს პოპულარულია ბლოგები, ვიკი და სხვა ინსტრუმენტები. მაგრამ ეს მხოლოდ აისბერგის ზედა ნაწილია;

- დღეს ინტერნეტი ეჭვქვეშ აყენებს
  • სწავლის ტრადიციულ მიდგომებს
  • ჩვენს წარმოდგენებს საკლასო ოთახსა და სწავლებაზე
  • ჩვენს წარმოდგენებს ზოგადად ცოდნაზე
- უნდა მოხდეს ხელახალი გააზრება სწავლისა და სწავლების. ეს მოითხოვს მჭიდრო თანამშრომლობას. რას იტყოდით ერთობლივ სადოქტორო დისერტაციებზე?

- დღეს ადამიანს მოეთხოვება უნარი შეძლოს იმის გაკეთება, რის კეთებაც არ უსწალია;

- სკოლების კომპიუტერიზაციის დონის დასადგენად ხშირად გამოიყენებენ ისეთ მაჩვენებელს, როგორიცაა მოსწავლეებისა და კომპიუტერების შეფარდება (5:1, 3:1 და ა.შ.). ამასთან საინტერესოა ასეთი ციფრები: აშშ-ში ერთ-ერთი გამოკვლევის თანახმად, მოსწავლეების 59% ატარებს სკოლაში კომპიუტერთან საშუალოდ 55 წუთს კვირაში.

- რა არის კომპიუტერი:
  • ინსტრუმენტი, რომლის მუზიკას იდეები წარმოადგენენ
  • ფანტაზიის მანქანა
- სინგაპურის განათლების მინისტრის (Dr Ng Eng hen) ხედვა განათლების სისტემის ამოცანებისა:
  1. თვითმართვადი სწავლის კომპეტენციების გაძლიერება მოსწავლეებში
  2. სასწავლო პროცესის მორგება თითოეულ მოსწავლეზე, რათა მან მიაღწიოს შესაძლებლობების მაქსიმუმს
  3. მოსწავლეების წახალისება, რათა მათ გააღრმავონ და გააფართოვონ სწავლა
  4. სწავლა ყველგან (learn anywhere)
ძნელად წარმოსადგენია მთავრობის წარმომადგენლის ამაზე უფრო რადიკალური ხედვა. როდის მოვესწრებით, როცა ჩვენი მინისტრებიც ამ კატეგორიებით იმსჯელებენ? არ არის გასაკვირვი, რომ სინგაპურში 1:1 computing პროგრამები მთელი ქვეყნის მასშტაბით ინერგება.

ჩვენ ხშირად ირონიულად ვახსენებთ ხოლმე აფრიკის და ლათინური ამერიკის ქვეყნებს. ქვემოთ მომყავს პრეზენტაცია, სადაც წარმოდგენილია ინფორმაცია ურუგვაიში მიმდინარე პროექტზე, რომელსაც უშუალოდ პრეზიდენტი ხელმძღვანელობს.

No comments: