სკოლების აკრედიტაციასთან დაკავშირებული ღონისძიებების განხორციელება, როგორც ჩანს, გაურკვეველი დროით გადაიდო. ალბათ ეს გამართლებულია, ვინაიდან სკოლების აკრედიტაციის პროექტი, ჩემი აზრით, საკმაოდ მოუმზადებელი იყო და გამოიწვევდა თვით ამ კარგი იდეის დისკრედიტაციას (სწორედ ასე მოხდა, მაგალითად, სამეურვეო საბჭოს, სკოლების კომპიუტერიზაციის, საგნების ინტეგრაციის და სხვა კარგი იდეების დისკრედიტაცია).
სკოლების აკრედიტაციასთან დაკავშირებით საინტერესოა სხვა ქვეყნების გამოცდილება. მაგალითად, მნიშვნელოვანი ღონისძიებები ტარდება ამ კუთხით აშშ-ში.
ობამას ადმინისტრაციამ გამოყო 3,5 მილიარდი დოლარი ყველაზე წარუმატებელი სკოლების რეაბილიტაციისა და განვითარებისათვის. აშშ-ში ასეთი სკოლების რაოდენობა 5000-ს შეადგენს (არსებული სკოლების 1%).
ეს თანხა გადაეცემა შტატებს, რომლებიც გამოაცხადებენ საგრანტო კონკურსებს სასკოლო ოლქებისათვის. ანუ ფულს მიიღებენ მხოლოდ ის ოლქები, რომლებიც წარადგენენ სკოლების განვითარების დასაბუთებულ და რეალისტურ გეგმებს.
სასკოლო ოლქებმა უნდა გამოავლინონ სკოლები, რომლებსაც ესაჭიროება მოდერნიზაცია და შესთავაზონ საგრანტო კომისიებს მოქმედებათა გეგმა წინასწარ განსაზღვრული ოთხი მოდელის შესაბამისად:
მოდელი 1: დირექტორისა და არანაკლებ მასწავლებელთა ნახევარის განთავისუფლება და სკოლის ხელახალი გახსნა ახალი პერსონალით;
მოდელი 2: სკოლის გადაცემა მართველობაში ჩარტერული სკოლების ოპერატორს ან სხვა რომელიმე ორგანიზაციას;
მოდელი 3: სკოლის დახურვა და მოსწავლეების გადანაწილება სასკოლო ოლქის უფრო წარმატებულ სკოლებში;
მოდელი 4: მხოლოდ დირექტორის განთავისუფლება და სკოლის განვითარება დასახული გეგმის მიხედვით.
09 December 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment