ორგანიზაცია ”ვეფხვის ნახტომის” დაკვეთით ტალინის უნივერსიტეტმა შეისწავლა, თუ როგორ მიმდინარეობს ესტონეთის სკოლებში ისტ-ს, როგორც გამჭოლი თემის სწავლება. ეს კვლევა ჩაატარა ჩვენთვის კარგად ნაცნობმა მარტ ლაანპერემ (მარტი ”ირმის ნახტომის” პროექტის ავტორი და ამ პროექტის კონსულტანტია), რომელიც ხელმძღვანელობს ტალინის უნივერსიტეტის ინფორმატიკის ინსტიტუტის საგანმანათლებლო ტექნოლოგიების ცენტრს.
ამა წლის 3 დეკემბერს ტალინის უნივერსიტეტში გაიმართა კვლევის შედეგების პრეზენტაცია. პრეზენტაციაზე მარტ ლაანპერემ აღნიშნა, რომ კვლევამ გამოავლინა ესტონელი მოსწავლეების ისტ-წიგნიერების დაბალი დონე. ”მოსწავლეები უკეთ ფლობენ კომპიუტერული თამაშების უნარებს, ვიდრე ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავების უნარებს”.
კვლევის შედეგების პრეზენტაცია:
მოვიყვან ასევე ციტატებს რუსულენოვანი პრესიდან, რომლებიც ეხმიანება ამ კვლევის შედეგებს.
Институт информатики Таллиннского университета (ТЛУ) провел исследование, с ходе анализа результатов которого выяснилось, что навыки обращения с компьютером у учеников очень слабые, а также, что школы Эстонии не готовы перейти на обучение на основе компьютеров.
Лаанпере относится критически и к государственной учебной программе, в которой относительно открытыми остаются вопросы, кто и каким образом должен преподавать навыки использования компьютера и как этот предмет должен оцениваться.
NOVOSTI
Школы Эстонии не готовы к обучению на компьютере, а компьютерная грамотность учащихся находится на низком уровне, свидетельствуют результаты исследования, проведенного Институтом информатики Таллиннского университета.
Директор Центра образовательных технологий института Март Лаанпере сказал ERR raadiouudised, что дети обгоняют учителей в узких нишах, например, в компьютерных играх.
«Как только речь заходит о серьезных вещах, имеющих отношение к сложным навыкам поиска информации, школьники не справляются с задачей», - сказал Лаанпере.
Кроме того, учащиеся имеют слабые знания в части обработки текста и информации.
POSTIMEES
Заведующий центром образовательных технологий при Институте информатики ТЛУ Март Лаанпере относится критически и к государственной учебной программе, в которой относительно открытыми остаются вопросы, кто и каким образом должен преподавать навыки использования компьютера и как этот предмет должен оцениваться...
Kalev
ჩემი აზრით ეს შედეგები ჩვენთვისაც დამაფიქრებელია, ვინაიდან საქართველოს სკოლებშიც ანალოგიური მოდელით ხდება სკოლების კომპიუტერიზაცია და ისტ-ს სწავლება.
კვლევამ აჩვენა, რომ ისტ-ს სწავლება როგორც ”გამჭოლი” თემის, არა მარტო ჩვენი სკოლებისათვის, არამედ ესტონეთის სკოლებისათვისაც საკმაოდ გაუგებარია და ქმნის უამრავ პრობლემას.
ამ კვლევის შედეგებმა კიდევ უფრო გაამყარა ჩემში აზრი, რომ საჭიროა სკოლების კომპიუტერიზაციის სხვა, უფრო ეფექტიანი მოდელის ჩამოყალიბება და რეალიზაცია.
12 December 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment