კონექტივიზმი სწავლაში მთავარ უპირატესობას ანიჭებს კავშირებს. რაც უფრო მეტია კავშირები, მით უფრო მეტია სწავლის შესაძლებლობები. კავშირები მყარდება ქსელებში. George Siemens-სი გამოყოფს სამი ტიპის ქსელებს:
ნეირონული ქსელები. რაც უფრო დიდია მოსწავლის კოგნიტური და ეფექტიანი პრაქტიკა, მით უფრო მეტია აზროვნება, მეტია სინაპსური კავშირები ტვინში და მეტია სწავლა. სწავლა მრავალგანზომილებიანია და ღრმავდება, როცა საგანი განიხილება მრავალი კუთხით. საგნის გარშემო უნდა არსებობდეს მრავალფეროვანი კავშირები. სწავლა ეფექტიანია, როცა ძირითადი ცნებების გამეორება ხდება ხშირად და მრავალფეროვან, ღრმა კონტექსტში.
სოციალური/გარე ქსელები. სწავლას აქვს სოციალური განზომილება და ქსელში არსებობს ამის რეალიზაციის ბევრი გზა. ცხოვრებაში სწავლა უმეტესად ხორციელდება მაშინ, როცა ჩვენ ვუკავშირდებით ვინმეს, ვინც კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით იცის ჩვემზე მეტი. აქედან გამომდინარე, პრაქტიკოსთა თემი და კავშირები, რომელსაც ის უზრუნველყოფს, თამაშობენ ცენტრალურ როლს სწავლაში.
კონცეპტუალური კავშირები. კონცეფციები, ცნებები წარმოადგენენ დისკუსიისა და რეფლექსიის საფუძველს და ასევე აკავშირებენ მოსწავლის ცხოვრებისეულ გამოცდილებასა და არსებულ ცოდნას. შეიძლება ითქვას, რომ არსებობენ კონცეპტუალური ქსელები, რომელთა მნიშვნელობა სწავლაში დიდია.
მასწავლებლის როლი გამოიხატება არა მოსწავლისათვის ცოდნის გადაცემაში, არამედ ზემოთაღნიშნულ ქსელებში კავშირების დამყარებისა და გაძლიერების ხელშეწყობაში.
02 December 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment