ერთობლივი მუშაობის უნარი თანამედროვე მოსწავლისათვის არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ვიდრე კონკრეტული საგნების ცოდნა. სამწუხაროდ ამ უნარის განვითარებას სათანადო ყურადღება არ ექცევა, რაც ბევრ პრობლემებს შეუქმნის ბავშვებს მომავალში. ინოვაციური, კრეატული საქმიანობა მოითხოვს, პირველ რიგში, ერთობლივი სწავლისა და მუშაობის უნარს. ამას ქვემოთ მოყვანილი ციტატებიც ადასტურებენ.
”მიუხედავად გავრცელებული მითისა განმარტოებული გენიოსის შესახებ, ინოვაცია ვერ იქნება რეალიზებული იზოლაციაში”.
”ინოვაცია არ არის გარედან შემოტანილი იდეა, რომელიც გადამწყვეტ მომენტში გადაარჩენს კომპანიას. ინოვაცია არის მცირე და მუდმივი ცვლილებების უწყვეტი პროცესი, რომელიც ჩაქსოვილია კომპანიის კულტურაში”.
”შემოქმედება მოიცავს ადამიანების დიდ რაოდენობას, რომლებიც წარმოადგენენ სხვადასხვა დისციპლინებნს და ერთობლივად მუშაობენ პრობლემების გადასაწყვეტად. შემოქმედება წარმოდგენილი უნდა იყოს ორგანიზაციის ყველა დონეზე”.
არსებობს ჯგუფური მუშაობის სხვადასხვა მეთოდები. ძალიან საინტერესოა გონებრივი იერიშის (Brainstorming) მეთოდთან დაკავშირებული თანამედროვე მოსაზრებები. ერთობლივი მუშაობის ეს კლასიკური ინსტრუმენტი, რომელიც ბოლო 20 წელია ინტენსიურად გამოიყენება აღმოჩნდა გაცილებით ნაკლებად ეფექტური, ვიდრე წარმოგვედგინა. გონებრივი იერიშის მეთოდის არსი მდგომარეობს იმაში, რომ პროდუქტიული იდეების გამოსავლენად ადამიანთა ჯგუფი ერთობლივად ახდენს სხვადასხვა იდეების გრძელი სიის გენერირებას და შემდეგ ხდება გენერირებული იდეების გახშირვა და საუკეთესოების შერჩევა. მაგრამ მკვლევარებმა არაერთხელ დაადგინეს, რომ ინდივიდს მარტო უფრო მეტი იდეის გენერირება შეუძლია, ვიდრე ჯგუფში. საქმე იმაშია, რომ ჯგუფში მუშაობისას ადამიანს ებადება შიში, რომ მისი იდეა არ იქნება მოწონებული და ამიტომ ის ყველა იდეას არ გამოთქვავს და ინახავს სხვა, უფრო ხელსაყრელი მომენტისათვის.
გონებრივი იერიშის მეთოდის სანაცვლოდ რუსმა ინჟინერმა გენრიხ ალტშულერმა წარმოადგინა კონცეფცია, რომელსაც დაერქვა ”ძლიერი აზროვნების თეორია”. ამ კონცეფციის თანახმად, ხდება წარმატებული პროდუქტებისა და პროცესების დაყოფა კომპონენტებად და ამ კომპონენტების შესწავლა იმ მიზნით, რომ შემდგომში მოხდეს მათი გამოყენება ახალი პროდუქტების შესაქმნელად.
Web 2.0 ინსტრუმენტები ერთობლივი მუშაობის ორგანიზებისათვის ძალიან მოხერხებულია. მათი საშუალებით ხდება მილიონობით ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობების გაერთიანება ერთ ”კოლექტიურ ინტელექტში”. მათი საშუალებით ჩვენ გვეძლევა შესაძლებლობა ვისწავლოთ სადაც გვსურს, როდესაც გვსურს და ვისგანაც გვსურს. ეს შესაძლებლობა სულ უფრო მკაფიოდ გვაჩვენებს ტრადიციული, წრფივი, მასწავლებლის მიერ მართვადი სასწავლო პროცესის არარელევანტურობას.
”ჩვენ შეგვიძლია დავუკავშირდეთ ნებისმიერ ექსპერტს და უშუალოდ მისგან მივიღოთ ინფორმაცია, რა თქმა უნდა თუ ვიცით ეს როგორ გავაკეთოთ. კონტენტი და ინფორმაცია არის ყველგან და არა მხოლოდ სახელმძღვანელოებში. ჩვენს მიერ შესრულებული და გამოქვეყნებული სამუშაო ფასდება იმით, თუ რა სარგებელს მოუტანს მათ, ვინც ამ ნამუშევარს წაიკითხავს, გააკეთებს მასზე კომენტარს, გამოიყენებს მას საკუთარ საქმიანობაში. ქაღალდი აღარ წარმოადგენს ნამუშევრის გაზიარების საუკეთესო საშუალებას, ფაქტები და ჭეშმარიტებები მუდმივად იცვლება, ერთობლივი მუშაობა ხდება ნორმა და არა გამონაკლისი”.
11 December 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment