University of Minnesota-ს მკვლევარებმა ჩაატერას კვლევა, თუ რა საგანმანათლებლო ეფექტს იძლევა მოსწავლეთათვის ისეთი სოციალური ქსელები, როგორიცაა MySpace და Facebook. გამოიკვლიეს 16-18 წლის ასაკის ახალგაზრდები აშშ-ს ცამეტ სკოლაში.
აღმოაჩინეს, რომ მოსწავლეები ღარიბ ოჯახებიდან ტექნოლოგიების ფლობის უნარებით არ ჩამორჩებიან თანატოლებს შეძლებული ოჯახებიდან (თუმცა გავრცელებულია აზრი, რომ ოჯახის სოციალური სტატუსი გავლენას ახდენს ასეთი უნარების განვითარებაზე).
აღმოჩნდა, რომ გამოკვლეულ მოსწავლეთა 92% იყენებს ინტერნეტს, 82% იყენებს ინტერნეტს სახლში, 77% აქვს შექმნილი პროფილი რომელიმე სოციალურ ქსელში. კითხვაზე, თუ რა სარგებელს იღებენ სოციალურ ქსელებში მუშაობისას პასუხები ასე განაწილდა:
1) გვინვითარდება ტექნოლოგიური უნარები; 2) გვინვითარდება კრეატულობა; 3) უფრო ღია ვხდებით სიახლეებისადმი; 4) გვინვითარდება კომუნიკაციური უნარები.
კვლევამ აჩვენა ასევე, რომ მათ ვინც ხშირად მუშაობს სოციალურ ქსელებში უნვითარდებათ ის უნარები, რომლებიც ძალიან მნიშვნელოვანია 21 საუკუნეში. ასეთ მოსწავლეებს უყალიბდებათ პოზიტიური დამოკიდებულება ტექნოლოგიების გამოყენებისადმი, ისინი ახდენენ კონტენტის რედაქტირებას და მომართვას და ფიქრობენ ონლაინ დიზაინზე, უზიარებენ სხვებს ორიგინალურ შემოქმედებით ნამუშევრებს. მოსწავლეები ასევე იღებენ ტექნოლოგიებისა და ინფორმაციის უსაფრთხო და პასუხისმგებლიანი გამოყენების გამოცდილებას.
აღმოჩნდა ასევე, რომ მოსწავლეები ნაკლებად არიან ინფორმირებული, თუ რა აკადემიურ და პროფესიულ შესაძლებლობებს იძლევიან ინტერნეტის საიტები.
ასეთი კვლევები ეხმარება მასწავლებლებს გაეცნონ თანამედროვე მოსწავლეების გატაცებებს და უფრო მიმზიდველი გახადონ სკოლები მათი ამ ინტერესების დაკმაყოფილებით.
13 November 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment