ქვემოთ წარმოდგენილი დიაგრამა (Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK)) ძალიან თვალსაჩინოდ ასახავს მასწავლებლის ცოდნას, რომელიც საჭიროა ტექნოლოგიის ინტერგრაციისათვის.
დიაგრამის საფუძველს წარმოადგენს ცოდნის სამი ძირითადი ფორმა: Content Knowledge (C) - საგნის ცოდნა, Pedagogical Knowledge (P) - პედაგოგიური ცოდნა და Technological Knowledge (T) - ტექნოლოგიური ცოდნა. როგორც წესი, სხვადასხვა ტრენინგების დროს ცოდნის ეს ფორმები განიხილება იზოლირებულად, რაც ბადებს უამრავ სირთულეებს ტექნოლოგიის ინტეგრაციის თვალსაზრისით.
თუ განვიხილავთ ამ ფორმების ურთიერთკვეთას, ცოდნის კიდევ ძალიან მნიშვნელოვან ფორმებს მივიღებთ:
Pedagogical Content Knowledge (PCK) - საგნის პედაგოგიური ცოდნა ანუ ისეთი პედაგოგიური მეთოდებისა და სტრატეგიების ცოდნა, რომლებიც გამოიყენება კონკრეტული საგნის სწავლებისას;
Technological Content Knowledge (TCK) - საგნის ტექნოლოგიური ცოდნა ანუ იმის ცოდნა, თუ რამდენად შესაძლებელია ტექნოლოგიების გამოყენება კონკრეტული საგნის სწავლებისას;
Technological Pedagogical Knowledge (TPK) - ტექნოლოგიური პედაგოგიური ცოდნა ანუ იმის ცოდნა, თუ როგორ აძლიერებს ტექნოლოგია კონკრეტულ პედაგოგიურ მეთოდებსა და სტრატეგიებს.
დიაგრამის ცენტრში, სამივე წრეს გადაკვეთაზე, ვიღებთ ცოდნის ყველაზე მნიშვნელოვან ფორმას: Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) - საგნის ტექნოლოგიური და პედაგოგიური ცოდნა. ეს არის კომპლექსური ცოდნა, რომელიც საწინდარია ტექნოლოგიების წარმატებული ინტეგრაციისა კონკრეტული საგნის სწავლაში.
25 November 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
SesaniSnavi inpormaciebia tqven blogze, gamomadgeba dzalian,albaT saintereso iqneba CemTvis Tqveni komentaris cakitxva Cemi blogis Sesaxeb-ekoia.blogspot.com
Post a Comment