ქვემოთ წარმოდგენილია გაკვეთილის გეგმის სტრუქტურა, რომელიც სრულ წარმოდგენას მოგვცემს გაკვეთილის გეგმის კომპონენტების შესახებ.
- გაკვეთილის მიზანი. მასწავლებელმა პირველ რიგში მკაფიოდ უნდა გამოკვეთოს ის, თუ რის მიღწევა სურს გაკვეთილზე (რა ცოდნა, უნარები, სტრატეგიები უნდა აითვისოს მოსწავლემ).
- რესურსები. მას შემდეგ რაც მიზანი განსაზღვრულია, საჭიროა იმ რესურსების (როგორც ონლაინ, ასევე ოფლაინ) განსაზღვრა, რომლებიც საჭიროა მიზნის მისაღწევად. ეს ძალიან მნიშვნელოვანი სამუშაოა და წინასწარ უნდა იყოს შესრულებული მასწავლებლის მიერ.
- მუშაობის (ანუ სწავლის) პროცესი. შემდეგ უნდა მოხდეს სამუშაო პროცესის მოდელირება, რომელმაც უნდა უზრუნველყოს მოსწავლეების ჩართვა გაკვეთილის ამოცანების მიღწევაში. უნდა განისაზღვროს, რამდენად მიმზიდველია, მნიშვნელოვანია მოსწავლეთათვის გაკვეთილის მასალა, როგორ უნდა იქნეს ორგანიზებული მათი ერთობლივი მუშაობა და სხვა.
- დისკუსია. ძალიან მნიშვნელოვანია მასწავლებელმა დაგეგმოს, თუ როგორ წარმართავს დისკუსიას გაგკვეთილის თემებთან დაკავშირებით. დისკუსია სწავლის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი საშუალებაა, რომლის გამოყენება ძალიან გაამდიდრებს სწავლის პროცესს და გახდის მას მიმზიდველს მოსწავლეებისათვის.
- დრო. ძალიან მნიშვნელოვანია დროის მენეჯმენტი, რაც რეალისტურს გახდის გაკვეთილის მიზნის მიღწევას. უნდა გვახსოვდეს, რომ ჩვენი მთავარი მიზანია ვასწავლოთ მოსწავლეს დამოუკიდებელი სწავლა. ამიტომ დროის მენეჯმენტი მოსწავლეებთან ერთად უნდა ვაწარმოოთ.
- ტექნოლოგია. გაკვეთილის ყველა ეტაპის განხორციელებაში საჭიროებისამებრ უნდა გავითვალისწინოთ ტექნოლოგიური ინსტრუმენტების გამოყენება. უნდა გვახსოვდეს, რომ ტექნოლოგია არის გაკვეთილის რესურსებით უზრუნველყოფის, ერთობლივი მუშაობის ორგანიზების და მიმზიდველობის ამაღლების საუკეთესო საშუალება.
No comments:
Post a Comment